Terapia dysleksji - dla dzieci, młodzieży, dorosłych
Co to jest dysleksja?
Dysleksja to „syndrom zaburzeń wyższych czynności psychicznych, które przejawiają się w postaci specyficznych trudności uczenia się czytania i pisania. Są one uwarunkowane parcjalnymi zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego funkcji uczestniczących w czynności czytania i pisania oraz ich integracji. Wśród deficytów rozwojowych funkcji poznawczych najistotniejsze są zaburzenia funkcji językowych, w tym aspektu fonologicznego języka, decydujących o możliwościach porozumiewania się językowego” (Bogdanowicz, 2003b, s.495).
(Polskie Towarzystwo Dysleksji https://www.ptd.edu.pl/cotojest.html)
Wiele zdolnych manualnie, technicznie, artystycznie, wokalnie, twórczo osób zmaga się ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania już od początku swojej edukacji. Już w wieku przedszkolnym można zaobserwować u dziecka trudności z zapamiętywaniem wierszyka, piosenki, zapominanie o miejscu odłożonych zabawek.
Im starszy przedszkolak, tym mogą (ale nie muszą) uwidaczniać się również inne objawy: dezorientacja w terenie, mylenie stron (lewa/prawa), układanie historyjek obrazkowych od prawej do lewej strony, może występować również dekoncentracja. Gdy nadchodzi czas nauki pisania literek, okazuje się, że to niezwykle trudna dla dziecka praca. Szybko męczy się, płacze. Uczy się pisać literki, powtarza, powtarza
i powtarza, jednak ciągle mylą mu się te wizualnie podobne: a-o, n-m, t-ł, b-d, b-p, d-p. Początki czytania - są równie wyczerpujące dla dziecka, jak pisanie. Znowu pojawia się płacz. Zaczyna się szkoła podstawowa - wspaniała, wyczekiwana 1-go września "tyta", radość. Jednak radość zaczyna zanikać, bo nauka dla dziecka łatwa nie jest. Na tym etapie, edukacji wczesnoszkolnej, jeśli dziecko z objawami dysleksji nie otrzyma wsparcia i zrozumienia ze strony nauczycieli, rodziców, przeżywa bardzo trudne chwile.
I niestety, dochodzą problemy natury emocjonalnej, społecznej. Obniża się poczucie wartości dziecka, a on sam - próbuje odnaleźć się na tej skomplikowanej i nad wyraz trudnej do zrozumienia dla niego planecie. Nie zawsze, niestety, w pozytywnym aspekcie.
Oczywiście, musimy pamiętać o tym, iż jeden objaw nie jest wyznacznikiem specyficznych trudności w nauce (dysleksji, czy też ryzyka dysleksji). Natomiast, jeśli objawów jest kilka, to wskazana już jest wizyta w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w celu wykonania badań w kierunku ryzyka dysleksji (termin ten został pierwszy raz zastosowany przez prof. Martę Bogdanowicz w 1993r.).
Najczęściej stosujemy termin: dysleksja rozwojowa, jednak w zależności od płaszczyzny edukacyjnej, której dotyczą trudności wyróżniamy:
dysortografię, gdy występują trudności w stosowaniu zasad ortografii (mimo nauczonych zasad),
dyskalkulię, gdy trudności dotyczą matematyki,
dysgrafię, gdy pismo, mimo ćwiczeń grafomotorycznych, nie chce być czytelne.
Dobre Miejsce - Centrum Rozwoju w Zabrzu to miejsce, w którym osoby obdarzone dysleksją (R.D.Davis), posiadające wspaniałe umiejętności (u niektórych osób jeszcze nie odkryte) i zmagające się ze specyficznymi trudnościami w nauce otrzymają wsparcie w postaci terapii dysleksji oraz treningu efektywnego uczenia się, które pomogą im w nauce, pomogą zrozumieć ich indywidualne sposoby przyswajania wiedzy, sposoby radzenia sobie w różnych sytuacjach, by osiągać w życiu sukcesy.
Cennik :
Pierwsze spotkanie z Rodzicem/Opiekunem jest bezpłatne.
- Zajęcia dla dzieci, młodzieży: 135 zł / 50 minut (przy wykupieniu wszystkich zajęć w miesiącu)
- Zajęcia dla Dorosłych: 135 zł / 50 minut (przy wykupieniu wszystkich zajęć w miesiącu)
- Wydanie opinii: 150 zł
- Wydanie zaświadczenia o objęciu wsparciem terapeutycznym: 80 zł
Proszę o dokonanie płatności najpóźniej w dniu zajęć przed ich rozpoczęciem.
FORMY PŁATNOŚCI:
- gotówka
- Karta Podarunkowa
-przelew na konto:
Dobre Miejsce - Centrum Rozwoju Iwona Paś
13 1020 2401 0000 0302 0688 7956